reklama

Mal som šťastné detstvo, mal mi kto čítať rozprávky

Slovo má veľkú moc.Nikdy nevieme, ako na koho zapôsobí. Cez niekoho len tak preletí a v inom uviazne  na celý život.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)

Cez vianočné sviatky - v čase rozprávok som si spomenul, ako na mňa zapôsobila jedna
od Ľubomíra Feldeka. Bola to rozprávka O hluchej babke a vnúčikovi Zlatúšikovi. Nepamätám si text, iba vnem. Čítala mi ju sestrenica Alžbeta, ktorú sme tak doma nikdy nevolali. Je to jedna z najstarších spomienok. To, čo dospelým pripadalo možno vtipné, na mňa pôsobilo ako horor. 
Nepoznám dieťa,ktoré nerado počúva rozprávky. Dnes na ich čítanie nie je veľa času,
ale o to sú dôležitejšie. Budujú vzťah medzi tým, kto číta, a tým, kto počúva.
A ja mám dodnes Betku veľmi rád.

Prikladám jednu kratulinkú rozprávku na dobrú noc. Pre tých, čo by chceli čítať,
a pre bosorku, samozrejme.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Auto

Kde bolo, tam bolo,
nudilo sa v garáži.
Ťukalo si na čelo:
Veď mňa nikto nestráži!
Kde si toľko, bosorka?!
Rozprávková vozovka
čaká, kým sa zapráši.

Vyrazíme zvečera.
Z čokolády káčera
pozdravíme po ceste.
Daruje nám hrnček var:
"Misku veľkú na lekvár
mojej mame zaneste!"

Popri kopách zmrzliny,
z marcipánu doliny
prefrnkneme veselo.
Pepermint a škorica,
pelendreky, krupica,
cukrom všetko zbelelo.

Cez cestu spadol s makom slíž.
Si ešte hore?
A či spíš?

Obrázok blogu


Richard Kiripolský

Richard Kiripolský

Bloger 
  • Počet článkov:  43
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Pred 20 rokmi idealista. Dnes, myslím si, realista so sklonmi ku konštruktívnemu pesimizmu. Mám rád dobré víno, ale z mnohých vecí som už vytriezvel. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu