reklama

8. marec

Na stránke wikipedie sa dozvieme, že medzinárodný deň žien vznikol v roku 1910. Vždy mi pripadalo divné, že je deň žien a nie je deň mužov a že je to iba jeden deň a zvyšných 364 už nie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)
Obrázok blogu

Pred pár desaťročiami to bol sviatok trošku a možno aj dosť vynucovaný, asi aj zneužívaný.
Od istého času mi je však sympatický. Nie pre jeho ideové pozadie boja za práva žien, ktoré nemienim zľahčovať, ale pre jeho zatiaľ nekomerčnosť a spomienky. Hlavne spomienky.

Moja mama má dodnes odložený papierový náhrdelník, ktorý sme robili v prvom ročníku ZDŠ asi na výtvarnej. Srdiečka vyzerajúce, akoby boli po prvom či druhom infarkte, ktoré som pracne vyrobil, sa už niekam rozkotúľali. Ale náhrdelník a spomienky na babky s kytičkami snežienok zostali.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Aj naše snežné žienky práve kvitnú. Akoby vedeli, že už sa blíži 8. marec.

Nošu plnú nežných slov
bez zbytočných nezmyslov
nesie ku vám poštár dnes

Veľký strapec sladkých snov
odložený pod strechou
dovoľte nám pre vás zniesť

Za každý rok jeden plod
zo života o závod
oberáme spoločne

Jeden sladký, druhý nie
nekonečné láskanie
plameň sviečky polnočnej

Richard Kiripolský

Richard Kiripolský

Bloger 
  • Počet článkov:  43
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Pred 20 rokmi idealista. Dnes, myslím si, realista so sklonmi ku konštruktívnemu pesimizmu. Mám rád dobré víno, ale z mnohých vecí som už vytriezvel. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu