Dôsledkom toho je, že nám vyrastajú generácie nevzdelancov, z ktorých (z generácií, nie nevzdelancov) tí najlepší odchádzajú minimálne do Čiech a odtiaľ ďalej.
Každý vie, že ak chceme mať pekný byt, najmeme si kvalitného nie lacného remeselníka. Ale málokto si uvedomuje, že ak chceme byť krajinou s perspektívou, nemôžeme mať lacné školstvo.
Na dokreslenie prikladám linky na dva články, ktoré sa mi veľmi páčia. Myslím, že ich odkaz je jasný. Tak ako už pred 20 rokmi bolo jasné, kam sa máme uberať.
"... (autoři odhadli, že snižující se znalosti žáků v testech TIMSS mohou mít za následek pokles HDP do roku 2050 o 11 % - viz McKinsey 2010, s. 27)."
http://www.ucitelske-listy.cz/2011/06/david-greger-dvacet-let-ceskeho.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+UcitelskeListy+%28U%C4%8Ditelsk%C3%A9+listy%29&utm_content=Google+International
"Vo vyspelých krajinách a v Ázii predsa vkladajú do vedy, vzdelania, výskumu veľa prostriedkov nie preto, že majú peňazí nazvyš alebo že sú nejakí vedymilní, ale preto, že z toho majú veľký zisk."
„Naši ľudia sú teda pripravení započúvať sa do nových pozitívnych vízií?
Áno, ale politici ich neponúkajú, lebo ich nemajú. Tak ako ich, naopak, mal Mahathir bin Mohamad, keď Malajzii ponúkol víziu, že ekonomika sa môže zmodernizovať a pozdvihnúť, že ľudí treba vzdelať, dať im školy, oni potom spravia svoju prácu dobre ..."
http://spravy.pravda.sk/futurolog-system-sa-preklopi-na-buduci-rok-fkc-/sk_domace.asp?c=A110905_142747_sk_domace_p23
Slovenské je, nedávať do školstva veľa peňazí. Treba sa zmieriť s tým, že vzdelanie sa rozkráda oveľa ťažšie ako diaľnice.