V každom autoservise pracujú zlodeji?

Autor: Richard Kiripolský | 23.10.2011 o 18:00 | Karma článku: 15,20 | Prečítané:  3564x

Zažili ste situáciu, že sa niekto pomýlil a naúčtoval vám o euro viac? Myslím, že väčšina z nás áno. Hocikto sa môže pomýliť aj o dve, o tri, možno aj o desať eur, ale to už väčšinou poškodený robí riadny bengál pri pokladni. A stalo sa vám už, že rozdiel činil zhruba 130 eur vo váš neprospech? A navyše nešlo o omyl?

Je všeobecne známa vec, že bežný človek sa snaží vyhnúť autorizovanému servisu za každú cenu. Určite ste počuli hrôzostrašné príbehy o predražených opravách, o povyberaní dobrých súčiastok a ich nahradení starými a podobne. Doteraz som mal takéto historky iba z druhej ruky. Tento týždeň sa situácia zmenila. Aj ja som sa zaradil medzi nespokojných zákazníkov autorizovaných servisov na Slovensku a s úplnou vážnosťou musím povedať, že úprimne ľutujem každého, kto nemá v rodine alebo medzi známymi automechanika, ktorému môže dôverovať.

V piatok 14. októbra v popoludňajších hodinách sa moje auto rozhodlo byť nepojazdným. Smutný som z toho, že sa tak rozhodlo za môjho prispenia, ale to je už môj problém. Nič to nemení na fakte, že v jednom zo servisov v Nových Zámkoch sa ma pokúsili okradnúť úplne nehoráznym spôsobom.

Zastal som pred veľkou presklenou predajňou áut, v ktorej je aj servis, polepenou reklamami o výhodnosti kúpy v tak serióznom podniku. Od prvého momentu mi bolo jasné, že nechať tam auto nebude lacná záležitosť. Vzhľadom na to, že som sa ponáhľal a mal som po pracovnom týždni všetkého plné zuby, rozhodol som sa neriešiť odťah a zveriť auto odborníkom.

Predpokladal som, že po vymenení nejakých tesnení a súčiastok, bude auto opravené. Že to nebude lacné, ale budem môcť ďalej jazdiť.

Aké však bolo moje prekvapenie, keď mi v utorok oznámili, že po vymenení tesnení, oleja, tlakového spínača oleja, čidla, atď, atď, prišli na to, že motor bude treba celý opraviť, čo opravu neúmerne predraží, a ja sa mám rozhodnúť, či ešte chcem doň investovať alebo vymením motor, poprípade si auto zoberiem nepojazdné.

Pýtal som sa sám seba, ako je možné, že v takomto super servise nevedia hneď prísť na to, že opravujú niečo, čo je už v podstate nepoužiteľné. Pýtal som sa, ako je možné, že v sieti predajní s tak prestížnou značkou zamestnávajú tak neschopných ľudí.

Prestal som sa pýtať, keď som im oznámil, že dám auto odtiahnuť, a požiadal som o účet za ich služby. V momente mi bolo jasné, že nie sú neschopní.

Telefonicky som sa dozvedel, že im mám zaplatiť 260 €.

Po mojom proteste, že pýtať 260 eur za nepojazdné auto asi nebude OK, prisľúbili nejaké ústupky.

Našťastie príbuzný, ktorého som požiadal o odťah, je automechanik a sľúbil, že urobí, čo bude v jeho silách. Pre pracovné povinnosti som pri zjednávaní ceny nebol. Dodatočne som sa od neho dozvedel, že môj protest v servise ocenili na 30 eur a vystavili faktúru so sumou 230 €. Keď ju dostal do rúk, nestíhal sa čudovať a počas asi polhodinového prechádzania fakturovaných položiek kládol vychytralým zamestnancom servisu otázky ako:

Chcete povedať, že toto, ste naozaj robili?

alebo

Táto položka, podľa vás, naozaj súvisí s chybou, ktorú ste opravovali?

...

Konečná suma, ktorú mám na faktúre pred sebou, je 137, 47 €. Naozaj neboli neschopní. Pôvodne si naúčtovali takmer o 100% viac za nikdy neodvedenú prácu.

V článku neuvádzam, v ktorom servise v Nových Zámkoch sa to stalo, nemám totiž k dispozícii pôvodnú faktúru.

Ale čo mám, je viac ako 60 kolegov, množstvo priateľov a známych z Nových Zámkov a okolia a každému detailne porozprávam o svojej skúsenosti a o tom, kde auto nemajú kupovať a kam nemajú ísť do servisu, ak sa nechcú nechať okradnúť.

V čase krízy to bude pre predajcu super reklama.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Kotlebovcom po zrušení môžu siahnuť na majetok, pozrite sa na aký

Kotlebovcom sa po vstupe do banskobystrickej župy začalo dariť, kupovali autá aj domy.


Už ste čítali?